Sprawozdanie z wycieczki Naukowego Koła Historycznego 20.04-21.04.2016r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez administrator www
wtorek, 20 września 2016 12:54

W dniach 20.04.2016-21.04.2016 odbyła się dwudniowa wycieczka „Artyści w Kazimierzu nad Wisłą Lublin-Kazimierz”. O godzinie 5.45 my, uczniowie koła historycznego wraz z nauczycielką historii - p. Jadwigą Tomaszewską – organizatorem wycieczki, p. przewodnik- Agnieszką Kalinowską i p. Andrzejem Piotrowskim- nauczycielem przedmiotów artystycznych zebraliśmy się na Placu Niepodległości. Podróż trwała około 4 godzin. Pierwszym punktem wyjazdu było zwiedzanie ruin zamku w Janowcu. Tam spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadzała nas po obiekcie. Głównym celem wycieczki była wizyta w Kazimierzu Dolnym. Tam, na Starym Rynku, mieliśmy czas na zakup pamiątek i samodzielne zwiedzanie części starego miasta. Następnie udaliśmy się na punkt widokowy i spacer wąwozem. Stamtąd mieliśmy piękny widok na miasto. Później wyruszyliśmy do hotelu. Przydzielono nas do pokoi dwu i trzyosobowych. Mieliśmy chwilkę czasu na rozpakowanie i poszliśmy na obiadokolację. Po posiłku odbyła się dyskoteka. Wszyscy świetnie się bawili. Po zabawie uczniowie rozeszli się do swoich pokoi.

Następnego dnia o godzinie 7.30 zjedliśmy śniadanie. Po posiłku wyruszyliśmy do Nałęczowa. Tam odbył się spacer po parku zdrojowym razem z niesamowitym przewodnikiem- Markiem Kasprzykiem. Największą atrakcją owego dnia miał być czas wolny w Pijalni Czekolady Wedel. Niestety miejsce okazało się nieczynne. Zasmuceni wyruszyliśmy do Lublina. W Lublinie zwiedziliśmy największe atrakcje miasta: Zamek Lubelski, Stare Miasto, rynek, Bramę Krakowską, kamienicę, Wieżę Trynitarską oraz Katedrę. Przewodnik opowiadał nam bardzo ciekawe historie i legendy związane z Lublinem i zabytkami. W Lublinie, na Starym Mieście zjedliśmy pyszny obiad, a potem wyruszyliśmy do Pałacu Zamoyskich w Kozłówce. Pałac był naprawdę pięknym miejscem. Zachwycało zarówno jego wnętrze, jak i ogród wokół niego. To był ostatni punkt wycieczki. Około godziny 21.00 wróciliśmy szczęśliwie do Łomży. To była wspaniała dwudniowa wycieczka.