Informacje
Wycieczka do Berlina i Tropical Islands PDF Drukuj Email

W dniach 09.– 10.05.2019 uczniowie klas siódmych i ósmych wzięli udział w wycieczce do Berlina i Krausnick. 44 uczniów naszej szkoły po 9 godzinnej nocy spędzonej w autokarze, wysiadło pod samą Bramą Brandenburską, następnie w towarzystwie przewodnika zobaczyliśmy ulicę Unter den Linden, najstarszą dzielnicę Berlina Nikolaiviertel, Reichstag, wyspę muzealną, katedrę, resztki muru berlińskiego - East Side Gallery, gdzie podziwialiśmy wspaniałe graffiti stworzone przez artystów z całego świata. Zwiedzanie Berlina zakończyliśmy na Alexanderplatz w pobliżu wieży telewizyjnej (Fernsehturm) i ratusza. Tutaj uczniowie mieli też okazję sprawdzić swoją znajomość języka niemieckiego robiąc drobne zakupy i zamawiając posiłki w okolicznych sklepach i restauracjach. Na nocleg wróciliśmy do motelu w Polsce przy samej granicy. Wieczór spędziliśmy biorąc udział w licznych grach i zabawach integracyjnych. Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w miejscowości Krausnick w parku wodnym Tropical Islands. Zwiedzaliśmy największy zadaszony las tropikalny, gdzie wśród różnorodnej roślinności spotkaliśmy flamingi, papugi, różne gatunki ryb i żółwie. Uczniowie oddali się szaleństwu w basenach i na zjeżdżalniach, a niektórzy zdecydowali się również na lot balonem, aby z góry obejrzeć całą tropikalną wyspę. Galeria

A wszystko zaczyna się od nasionka… PDF Drukuj Email

W ramach edukacji przyrodniczej klasa II B od połowy marca hodowała sadzonki kwiatów z nasion. Do naszego projektu wybraliśmy nasiona dalii, inaczej georginii z rodziny astrowatych.

To rośliny o pięknych kwiatach.

W marcu dzieci przyniosły do szkoły puste plastikowe opakowania po serkach, śmietanach i jogurtach. Mówiliśmy przy okazji o recyklingu, czyli powtórnym wykorzystaniu odpadów.  W tym przypadku zużyte, plastikowe pudełka posłużyły nam jako minidoniczki.

W klasie każde dziecko samodzielnie nasypało ziemi do swojego pudełka i posiało kilka nasion. Przez następne 7 tygodni drugoklasiści regularnie podlewali sadzonki, które łapały pierwsze promienie słońca na parapecie w naszej klasie. Dzieci dbały o rośliny, codziennie je oglądały, wręcz przemawiały do nich. Każdy dopingował do wzrostu swoją hodowlę. Nie z każdego nasionka wyrosła roślina, ale udało nam się wyhodować 20 sadzonek - dokładnie tyle ile mamy uczniów w klasie :) Zaraz po majówce doszliśmy do wniosku, że już najwyższa pora na posadzenie roślin do gruntu, bo wyczerpały możliwości rozwoju w maleńkich pojemnikach. Przeczekaliśmy majowe, nocne przymrozki i 8 maja postanowiliśmy w końcu posadzić kwiaty na rabatki przed wejściem do szkoły. Zamieszanie było straszne, bo mieliśmy 20 sadzonek i tylko jedną łopatkę i jedną konewkę. Na szczęście udało się opanować kryzys i jakoś wszystkich pogodzić. Rośliny zajęły miejsca na rabacie.

Wszyscy byli bardzo dumni ze swojej pracy. Miło było patrzeć na zaangażowanie dzieci w hodowlę i pielęgnację kwiatów. Mam nadzieję, że dzięki temu w przyszłości będą szanować wszystkie rośliny. Teraz pozostało nam tylko obserwować dalszy rozwój naszej hodowli w gruncie i czekać na  okres kwitnienia. Niestety ten zaczyna się dopiero w lipcu. Galeria

Monika Kowalska

PDF Drukuj Email
Wpisany przez administrator www
czwartek, 09 maja 2019 20:49

Rozstrzygnięty został  rodzinny konkurs plastyczny pod hasłem "STROIK WIELKANOCNY", w którym uczestniczyły dzieci z oddziałów przedszkolnych naszej szkoły. Komisja wyłoniła laureatów:

I miejsce - Nikola Pac gr.0b

II miejsce - Aleksandra Mościcka gr.0a

III miejsce - Natalia Czechowska gr.0c

Wyróżnienia: Oliwia Kozłowska gr. 0a oraz  Fabian Kozłowski gr. 0a

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Galeria.

SERDECZNIE GRATULUJEMY !!!!!!

Poprawiony: niedziela, 12 maja 2019 16:11

PDF Drukuj Email
Wpisany przez administrator www
czwartek, 09 maja 2019 08:27

Konkurs fotograficzny „Zimowe uroki Łomży i okolic” został rozstrzygnięty.

Był on przeznaczony dla uczniów klas IV – VIII z łomżyńskich szkół podstawowych. Wyniki przedstawiają się następująco:

I miejsce – Sebastian Rogowski, uczeń Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży, opiekun: Jacek Sokołowski,

II miejsce – Julia Dąbrowska, uczennica Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży, opiekun: Jacek Sokołowski,

III miejsce – Oliwier Siedler, uczeń Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży, opiekun: Jacek Sokołowski.

Wyróżnienie:

Tomasz Kulka – uczeń Szkoły Podstawowej Nr 1 w Łomży, opiekun: Anna Urban – Górnik,

Michalina Górnik – uczennica Szkoły Podstawowej Nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży, opiekun: Marta Kisiel.

Nagrodzonym gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Opiekunom dziękujemy za zaangażowanie.

Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 17 maja o godzinie 10:45 w sali gimnastycznej   Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Generała Władysława Andersa w Łomży. Serdecznie zapraszamy zwycięzców z opiekunami.

Poprawiony: czwartek, 09 maja 2019 08:29

Konkurs plastyczny "Łomżyńskie widoki" PDF Drukuj Email

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w V edycji konkursu plastycznego „ŁOMŻYŃSKIE WIDOKI”, adresowanego do dzieci z oddziałów zerowych łomżyńskich szkół i przedszkoli. Szczegółowe informacje  zawiera regulamin.

Wojewódzki konkurs językowy „Poliglota” PDF Drukuj Email

Dnia 05.04.2019 w Zespole Szkół Społecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10” w Białymstoku odbył się finał wojewódzkiego konkursu „Poliglota”. Konkurs skierowany był do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych. Uczestnicy musieli wykazać się znajomością języków obcych w mowie i piśmie podczas 3 etapów: szkolnego, międzyszkolnego i finału. W finale wojewódzkim w kategorii języka angielskiego i niemieckiego naszą szkołę reprezentowały uczennice klasy 8b: Julia Krynica otrzymała wyróżnienie, Anna Krynica zajęła II miejsce. Galeria